طراحی یك وب‌سایت فوق‌ العاده

صفحه اصلی

ایمیل مطالب پروفایل مدیر رهبری پشتیبانی

موضوعات
اخبار
سیاسی
اخبار مربوط به رهبر
خاطرات
خاطرات رهبر
خاطرات شهدا
اینترنت ودنیای مجازی
ساختن سایت و وبلاگ
راهنمای وبلاگ نویسی
دانستنی های مرورگرها و غیره..


ارشیو مطالب


لینکدونی


امکانات
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 19
بازدید کل : 13668
تعداد مطالب : 11
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


طراحی یك وب‌سایت فوق‌ العاده

نویسنده : سرباز پیرو ولایت

موضوع : <-PostCategory->


 

شما یا مشتری‌ تان در شیء تكمیل شده به دنبال چه چیزی می ‌گردید؟ آیا آیتم خاصی وجود دارد كه بخواهید بدون پرسیدن از كاربر در صفحه قرار دهید؟ قبل از این كه وارد فرآیند دیجیتال شوید، سعی كنید چند مدل اولیه رسم كنید. برای كسانی كه استعداد هنری كمتری دارند، حتی یك طرح خام نیز می ‌تواند الهام بخش باشد. یك طرح اولیه نه تنها به عنوان یك راهنما، بلكه بستری برای صفحه‌ های آینده شماست.

 

بررسی گالری ‌های طراحی

 

طراحی یك وب‌سایت فوق‌ العاده

برخی طراحان معتقدند گالری‌ های طراحی برای وب هیچ ارزشی ندارند. آنها كپی ‌برداری از ایده طراحان دیگر را كاری پست می‌ دانند، ولی برخی دیگر اعتقاد دارند طراحان، طرح‌ هایشان را در این مكان‌ ها ارائه می‌ كنند تا دیگران از آنها الهام بگیرند.

هیچ اشكالی در قرض گرفتن ایده وجود ندارد! به وجود آوردن زیبایی این است كه روش‌ های هنرمندان مختلف را بگیرید و به شیوه خود از آنها استفاده كنید. طراحان وب واقعی قادرند این كار را بخوبی انجام دهند و واسط‌ های خودشان را بسادگی به وسیله حافظه و الهامات دنیای بیرون بسازند. امروزه گالری ‌های CSS آنلاین برای طراحان تازه‌ كار فوق ‌العاده هستند.

 

اجرای آزمایشی برای واسط

 

طراحی یك وب‌سایت فوق‌ العاده

قبل از هرگونه كدنویسی یا نهایی كردن طراحی، كمی‌ وقت صرف كنید و فرآیند مرورگری را تصور كنید. اگر ممكن است خود را جای كاربری بگذارید كه وارد وب‌سایت شما می ‌شود، بیندیشید كجاها كلیك می ‌كنند و چه چیزی به نظرشان جذاب‌ تر می‌ رسد. این تكنیك كمك می ‌كند خودتان را از موقعیت یك طراح بیرون بیاورید و موارد را از دید وسیع ‌تری مشاهده كنید.

اگر كمی ‌وقت بگذارید براحتی می ‌توانید چگونگی تعامل كاربر با منو یا لینك‌ های صفحه‌ تان را متصور شوید. اگر 3 ساعت به طور پیاپی روی یك طرح كار كنید، این فرآیند می ‌تواند سخت و كسل كننده باشد. بنابراین به خود استراحت بدهید و كمی‌ راه بروید حتی اگر 15 دقیقه باشد.

 

انجام طراحی برای مقایسه

 

 

این مرحله كمی‌ بیشتر زمان می ‌گیرد، ولی اگر نیاز مالی ندارید پیشنهاد می ‌شود آن را به آرامی‌ انجام دهید. اگر یك طرح اولیه قوی طراحی كنید ممكن است باعث شود چند طرح دیگر به ذهنتان بیاید تا از بین آنها انتخاب كنید. این كار در فتوشاپ براحتی قابل انجام است، حتی اگر در طراحی با كاغذ و قلم ماهر نباشید.

طراحی یك وب‌سایت فوق‌ العاده

برخی افراد این مرحله را سخت و عامل كند شدن فرآیند ساخت می ‌دانند. اگر آینده ‌نگر هستید پس بدانید این روش، در مراحل پایانی ساخت به نجات شما خواهد آمد.

 

فضا گذاری

 

 

فضای سفید در هر طراحی خوب، به چشم می ‌خورد. اگر عناصر صفحه بدرستی كنار یكدیگر قرار بگیرند شما یك تناسب طبیعی در آنها پیدا خواهید كرد. صفحه ‌های وب كه با شبكه ‌بندی و قابلیت دسترسی آسان‌ تر كدنویسی شده است، مرتب‌ تر و برای استفاده راحت ‌تر خواهد بود.

حركت در مسیر فضای سفید كلیدی برای حذف عناصری است كه امكان دارد فضای اضافی اشغال كرده باشند. این موضوع در تمام مراحل طراحی به عنوان یك قانون، درست خواهد بود. مطمئن شوید محتوای صفحه ‌تان مثل پاراگراف‌ ها، سرنوشته‌ ها، تصاویر و ویدئوها فضای كافی برای نفس كشیدن و تعامل با بازدیدكنندگان سایت‌تان دارند.

طراحی یك وب‌سایت فوق‌ العاده

نوشتن یك فهرست كوچك از عناصری كه برای صفحه لازم هستند، راه بسیار خوبی برای شروع كار است. این عمل ممكن است موجب تغییر شیوه طراحی وب‌سایت‌ تان شود، نشان می ‌دهد این سیستم تا چه حد می ‌تواند متحرك باشد. به عنوان مثال می‌ توان به باكس‌ های جستجو، دكمه ‌های اشتراك‌ گذاری رسانه‌ های اجتماعی، لینك‌ ها یا آیكن ‌های خرید، پست‌ های برجسته بلاگ یا حتی یك فرم ارتباطات كوچك اشاره كرد.

زمانی كه به طراحی مشغول می ‌شوید احساس راحتی كردن به ذهن شما اجازه می ‌دهد آزادانه سیر كند. اینجاست كه ایده‌ های نو متولد و الهامات هوشمندانه شعله ‌ور می ‌شود. ساخت وب‌سایت هیچ گاه كار ساده‌ ای نبوده است، ولی اگر بتوانید زمان ساخت و یادگیری را از یكدیگر جدا كنید، كاری كاملا مفرح خواهد بود.

 

 

 


 

 

منبع:

روزنامه جام جم

بخش دانش وزندگی تبیان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
 

جمعه 12 اسفند 1390برچسب:,

 

مطالب گذشته

·

نذر یک شهید برای شهادتش ارسال در : 1390/12/21 10:42

·

امنیت ایمیل ملی ارسال در : 1390/12/21 10:36

·

آیت‌الله خاتمی: "رقابت‌ها" تمام شد/ زمان "رفاقت‌ها" فرارسیده است ارسال در : 1390/12/13 14:46

·

تدریس ارسال در : 1390/12/13 14:38

·

مقام معظم رهبری پس از شرکت‌ در رأی‌گیری: تهدیدها را با عمل جواب دهیم ارسال در : 1390/12/12 15:16

·

نکات مهم در طراحی وب‌سایت ارسال در : 1390/12/12 14:40

·

طراحی یك وب‌سایت فوق‌ العاده ارسال در : 1390/12/12 9:14

·

9 توصیه برای طراحان ایستگاه های اینترنتی ارسال در : 1390/12/12 2:27

·

مراجع تقلید شیعه چشمه‌های جوشان بصیرت تاکید مراجع تقلید و علما بر مشارکت گسترده و آگاهانه در انتخابا ارسال در : 1390/12/11 21:21




پروفایل مدیر

به وبلاگ من خوش آمدید


لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علم ومعرفت و آدرس oloomdfep.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نویسندگان


طراح قالب


      POWERED BY SALEHON.IR

تمامی حقوق مطالب و محتوا برای سایت oloomdfep محفوظ میباشد || طراح قالب ملودیوس || ویرایش قالب : صالحون